2011年1月11日 星期二

司徒華點滴

司徒華點滴
左丁山

司徒華逝世後,好多佢嘅生前「秘密」逐漸曝光,一人講一句,加加埋埋,就知道司徒華對各方面都有影響力,譬如港大教育學院程介明教授係港大教育學院支柱之一,對港大甚有助力,但根據教授所言(信報一月七日),一九八四年三月他在倫敦讀博士待業之時,港大應承同佢簽三年加三年嘅教書合約,而中大教育學院院長杜祖貽親自打電話搵佢,請佢入中大做「長工」。一般新科博士為安定前途計,一定推掉合約工嘅,但程博士問司徒華攞意見,司徒華就寫信勸佢應聘港大,為港大教育學院添點心血,因為中大教育學院已與外界接觸多,氣氛活躍喎!程博士於是就回母校港大任教,改變了部份香港教育史。

六四後香港支聯會有拯救民運人士行動,代號係黃雀行動,左丁山知識淺薄,成日以為係「螳螂捕蟬,黃雀在後」,即係公安拉人,支聯會黃雀在後救人咁解。亞洲週刊訪問黃雀行動負責人陳達鉦問及「黃雀行動」之命名來由,陳先生即刻背出曹植「野田黃雀行」:「……羅家見雀喜,少年見雀悲,拔劍捎羅網,黃雀得飛飛……」黃雀行動就係「黃雀得飛飛。飛飛摩蒼天,來下謝少年」咁嘅意思,係熟讀詩書嘅司徒華採用嘅,哎吔,此詩在中學時讀過,竟然忘記晒,寧不慚愧?

呢幾日睇咗不少司徒華嘅資料,最令左丁山佩服者就係司徒華老早諗到為教協開源、搞財政獨立嘅妙計,就係辦好「教師超市」,以賺錢養教協,多年來辦得相當成功。一般老師不懂做生意,也視生意為庸俗,即使要做,都會辦得唔湯唔水,但教協在司徒華領導下,就懂得在呢方面與現實妥協。左丁山同教協有一次咁多嘅交手經驗,與神童輝搵華叔傾合作,華叔叫我地同一位郭老師談判,呢位郭老師好懂得為教協爭取利益,連神童輝都評論一句:「乜老師咁識講數吁架?」就因為華叔辦社運嘅策畧,就係首先鞏固教協財政,不倚賴他人捐款,教協先至可以多年來企得咁硬啫。

(原刊二0一一年一月十日《蘋果日報》)

沒有留言:

張貼留言